Mitamuffin dålig

Idag så började Mita plötsligt rycka med huvudet ofrivilligt, kunde inte riktigt fokusera med ögonen i ett par sekunder sen försvann det. Det kom ett sådant anfall till så jag ringde Bizi, kom fram till att om det fortsatte så var det ringa vetten. Vid fyratiden så fick hon anfall igen, gick en stund så fick hon ett till. Ringde vetten och det blev en akuttid eftersom det var så diffusa symptom. Dock blev det lite tandagnisslan för mig då min ekonomi är helt obefintlig, som en femåring kände jag mig när jag ringde mamma och frågade om jag kunde få låna. Dock vågade jag inte låta mamma föra över pengarna förrän jag skulle betala då det kunde dras från olika autogiron. Han jag pratade med på telefonbanken sa jag åt att han skulle hålla hårt i sitt jobb, han skrattade lite gott och sa Tack det ska jag göra och sköt om dig nu Catarina. Den kommentaren värmde ordentligt trots att det var en fras från någon jag inte kände och som han säkert sagt till 10 personer till idag för det lät som om han verkligen menade det. Jag fick göra en snabb "kattvätt" och slänga på mig kläder, få fram lilla buren som Mita inte ville in i var på hon drog iväg in i sovrummet in under sängen. Fort i godisburken deras och fick fram en påse som jag prasslade med och vips så va hon framme ;-) Klämde varsamt fast henne under vänster arm, in i garderoben, rota tag i den stora buren och drog fram den under stor möda och brak. Ute i hallen slängde jag in lite godis i buren och Mita gick villigt in, ut, låste och småsprang hela vägen till vetten. På vägen kom jag på att jag var tvungen att ringa till Gun-Inger på Pininfarinaköket och be henne släppa in mig på området för en ny underskrift imorgon då jag fick tillbaka min försäkran om att få lite pengar eftersom jag glömt fylla i datumperioden. Karin Norlinder som chefsveterinären och ägaren heter undersökte Mitamuffin och hittade inga fel. Troligtvis har Mitamuffin en retning på slemhinnorna i nosen pga inandad vitpeppar som gör att hon får lite svårt att dra efter andan som gör att hon rycker i huvudet. Min stackars Muffin. Frågade Karin lite om Yava och hennes förmodade foderallergi och fick ÄNTLIGEN ordentliga svar, de andra har bara sagt att det inte finns nåt mer att göra än att köpa dyrt allergifoder medans Karin talade om att (när jag kommer in med Yava för undersökning) så kommer jag få dietrecept som ska följas osv. Hädanefter när jag ska på planerade vettbesök så ska jag bara ha Karin, tänker inte acceptera någon annan. Färdiga så går jag ut från undersökningsrummet och där sitter Sofia och Martina =) Sofia var på återbesök med Lilla My, jag frågade om jag kunde få åka med på vägen hem och det fick jag TACK!!! snälla Martina =) Pussarna kommer till påsk ;-) jag lovar!!! Väl hemma så åkte dammsugaren fram direkt och vitpepparen är borta från mattan. Astrid ville klösa på den igår och jag hittade inte fysprayen så jag hällde ut vitpeppar och hon lät bli att klösa, dum som katter kan vara ibland så satt hon och väntade på att pepparen skulle försvinna för hon satt och tittade på stället där jag hällt på en låång stund men insåg att den försvann inte till slut. Troligtvis har Mita lekt med nån av de andra två och fått peppar i nosen då det gått vilt till på mattan. Nu ligger hon och försöker sova men det verkar svårt för henne, när hon somnat till så börjar det rycka igen så hon kommer vara väldigt trött imorgon min lilla Muffin. Snacka om att ha dåligt samvete då det är jag som har orsakat henne detta. Jag med för jag kommer inte att kunna sova inatt, måste hålla koll på henne. Annars tror jag väl att det funkar bra bortsett från avsaknaden av jobb och riktig lön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0