Yerba Kulturbokhandel/Café en oas mitt i stan


Denna fina koppen fick jag av Bizi när hon var här och hälsade på sist =)

Yerba Kulturbokhandel/Café en oas mitt i stan
Här ser ni en av ägarna Berry Vuijsters dock på långt håll. Det är bara så mysigt  att fika här.

Här kan man slappa ordentligt

Visst ser det mysigt ut att sitta och fika bland böckerna =)

De har en massa teer som har välgörande effekter. Kaffet som man köper (eller får om man blir bjuden av någon) är bryggt på nymalda bönor och tom jag kan dricka det UTAN mjölk =)

I trädgården blir fikastunden underbar tycker jag, avsaknaden av balkong gör att jag stormtrivs när jag får fika här. Fåglarna kvittrar och träden susar.

La in två bilder här så att ni sförstår HUR skönt man kan ha det på Yerba ;-)


Här kan man tom sitta ute men ändå skyddat OM det skulle regna.


Är man rullstolsburen blir man såhär fint välkomnad av en underbar skir baldakin.


Visst e den här betongplattan härlig =)

Ingången

De har ingen hemsida, de hinner inte med det men man kan skriva till dom om man vill, [email protected] N:a Drottninggatan 30 Uddevalla är adressen.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Va mysigt de verkar.

2009-07-05 @ 21:25:41
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0