Osäker deltidsmask i magen m roliga tradera&blocket inköp

Hej hej mina vänner & andra som läser!

Igår tog jag och lyxade till mig lite och slog till på ett deltidsjobb =))) Jag fick tillfrågan av min chef på dagiset om jag var intresserad och det var jag ju givetvis så nu ska jag jobba nästan varje dag. Mitt schema är så att jag jobbar bara eftermiddagar utom onsdagar då jag är ledig vilket gör att jag kan vikariera på dagiset på förmiddagarna och onsdagarna och få lön för hela dagen och spara a-kassedagarna jag har kvar. Jag visste inte ( å vet inte ännu) om jag kommer att kunna leva på detta så jag ville få reda på det genom arbetsförmedlingen och där ville min handläggare inte svara, akassan hänvisade tillbaka till......mig själv =))) (men talade även om att jag kommer få mina pengar på torsdag trots att anställningsbeviset inte kommt in än vilket gjorde mig glad och lättad) och försäkringskassan till arbetsförmedlingen. När jag hade lagt på med FK så funderde jag i typ 30 sekunder sedan ringde jag chefen å sa jag tar tjänsten och hon blev glad. Jag får helt enkelt ta en dag i taget och se vad som händer och fötter med ekonomin.  När jag hade lagt på med chefen så blev jag bara sååå himla trött att jag kunde ha somnat på fläcken, va väl spänningarna i kroppen inför beslut å pengautbetalningsbeskedet som släppte men somna kunde jag ju inte för Anna skulle ju komma och hämta ett kort jag hade gjort som hon skulle ha till sin lillasysters födelsdag. Vi satt och pratade läänge och mycket och hon är trevlig och mysig men lite försiktig men ändå mogen för sin ålder.  Mita slängde sig över henne och nosade som en besatt, tyckte Anna luktade jättegott....fast de e ju inte Anna det luktar (ja jo till en viss del hon med) utan Keso & Kokos jue =))) Det är Annas två hankatter, så gör hon även när Bizi kommer, hon har fyra hanar.

Idag så kom Sofia & Martina och fikade i ett par timmar och vi pratade om allt från katter till blåk*kregeringen, Martina har tagit sin examen och även hon fått jobb =) Ska vi bara hålla tummar, tår, tassar & svansar för att Sofia också får sig ett snart =) Det var meningen att jag skulle gå upp lite tidigare idag och städa men jag sov visst länge men jag hann med att få till det värsta så får jag ta resten imorgon efter jag har hämtat upp tvätten. Åh! Jaa! Åh! Jag fick se Lillans bäbismage idag i cam å där i bor en liten tjej =))) det kan jag nästan slå vad om =) Å så hade hon klippt sig å hon va så fin å sååå söt min goa underbara Lillan med mask i magen *fnissar*   Längtar efter å saknar min Bäbis så massor!!! Jag Älskar dig min Ronja!!!!

Under kvällen har jag gjort några inköp på tradera och för några dagar sedan gjorde jag ett på blocket med, farligt att hålla till på de sajterna när man inte har så mycket pengar hihihi men jag kan inte låta bli ibland. Ska bli roligt när sakerna kommer =)

Ja, det får räcka så för i natt, dags att sova om jag ska orka upp tidigt å hämta tvätten innan nästa person ska ha tvättsugan.

Natti!!!


Kommentarer
Postat av: Ronja

hihi älskar å saknar dej massor med ska du veta <3 DU underbara skapelse <3

2009-01-18 @ 14:05:36
URL: http://sweetlikehell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0