Jag är Unik!!!

Jaaa, visste ni inte det? Jodå det är jag, precis som ni är unika alla andra med =) Jaha tänker ni vad har hon druckit nu då? Meeen hallååå!!! Jag dricker ju bara alkoholfria drycker men däremot så går jag på nåt ;-) å de e kärleken till mina Älskade katter och min mamma =))) Jag själv då? Jodå jag tycker om mig själv men kanske inte så mycket som jag borde, jag har tänkt ändra på det nu i år. Jag lovar inget men ska jobba på det, däremot kan jag LOVA att jag inte ska kämpa med min vikt. Jag ska försöka tycka om mig som jag är och göra det bästa av det. För att jag ska fixa detta med självkänslan ska jag göra mig en tagbook (en liten bok med smålappar i) med positiva citat, dikter och bilder som jag kan ta fram och titta i när allt känns förjävligt. Kanske ni kan hjälpa med detta? Det jag har hittills är

Jag är Stark!
Älska dig själv först!
Jag duger som jag är!

Det är i den stilen jag önskar mig positiva citat å har ni nån dikt som man bara blir sådär underbart glad och varm inombords av tittar jag gärna på den med =) Tack på förhand!!!

Så vad har jag gjort idag då? Jag har tvättat ur toppinpackningen jag hade i topparna över natten....såg ut såhär.


Visst e mina små packningar söta =) sen har jag gjort något som jag egentligen borde göra varje dag men har vart alldeles lat för och ni undrar säkert hur man kan va för lat för det, de undrar jag med. Jag tvättade mitt ansikte ordentligt och sedan tog jag min vanliga ansiktskräm och laddade den med olivolja och aloeveragelé och masserade in den ordentligt tills allt hade gått in i huden. Jag kommer att göra denna rengörning och smörjning en gång i veckan (jag ska tvätta mig de övriga dagarna med GIVETVIS ;-)) eftersom jag blir så uttorkad av smärttabletterna, efter det så tog jag och filade fötterna, fotbadade dom å filade igen och smörjde in fötarna, satte på påse på foten å strumpa sen. Detta gör att jag kommer få babymjuka fötter =))) Restan av kroppen ska jag ta lite senare ikväll genom ett bad så att jag är skönt varm å mjuk när jag ska lägga mig. Jag ska skrubba mig med skrubbvantarna och sedan smörja in mig med min vanliga hudlotion spetsad med olivolja och aloeveragelé även den, detta ska ske en gång i veckan också eftersom jag blir så torr. Hahaha jag e en torris hihihi!!! Ska försöka med detta regelbundet så att jag känner mig lite bättre, lite fräschare och finare så att jag kanske kan må lite bättre och se ljusare på framtiden =)))

Kram på er!!!!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag är åxå en "torris" hihi......

Nu ska jag lägga mig.....ska upp kl 5 imorron,ska börja kl 7 för det är en som är sjuk då blir det lite krisigt på morron.

Natti,nattikram

2009-01-07 @ 21:26:57
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0