Funderingar & dietsnack

Idag jobbade jag för en kollega då hon är sjuk, min andra kollega var med hemma så det var jag och en vikarie. Denna människa är så väldigt mjuk och hanterar "dåliga" saker på ett lugnt var rädd om dig sätt, inget fel i det men det fick mig att vid två tillfällen känna mig dum och hård i min "hantering" av barnen. Ja, jag slår dom inte men verbalt, å nej jag är inte stygg men ibland får man ta i för att de ska höra och förstå. Det får mig att tänka efter på hur jag är och uppför mig. Ibland är jag för vek och ibland för hård, alltid när jag vart för hård så blir jag ledsen för barnen och på mig själv för jag kommer alltid på efteråt att jag kunde ha sagt så istället och gjort annorlunda och det är jobbigt. Jag önksar att hjärnan kunde hinna med att tänka ett steg före men så funkar det ju inte. Ja, ibland så får man sig en tankeställare.

Har gått lika bra idag med dieten =) Imorgon ska jag väga mig både här hemma och hos konsulenten, ska bli spännande och se resultatet. Är det ingen som vill våga sig på att gissa hur mycket jag gått ner? Ni gör som ni vill men det hade vart roligt och se vem som kom närmast.

Näe, vatten, borsta tänderna och sedan sova. God natt!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag gissar på -5,2 kg jag :) Vad skoj det går bra för dig. Du är en riktig kämpe gumman :)

2009-04-21 @ 06:56:25
URL: http://mizzenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0