Mita arbetslös

Jaha, då har första arbetslösa veckan gått till ände. Det känns konstigt, olagligt på nåt sätt även fast det inte är det. Tyvärr så oroar jag mig för hur jag ska klara mig på a-kassa och jag blir ledsen, deprimerad och stressad av det. Jag har inte ens gjort min ekonomi än denna månaden för jag fick 3000:- mindre i lön och förmodligen får jag än mindre från akassan när den väl kommer i gång. Jag ska börja med att säga upp mitt viktväktarabonnemang på 350:- i månaden för det har jag inte råd med emn jag kommer fortsätta att räkna points och gå på möte en gång i månaden för att ha koll på hur många points jag ska minska med i takt med att jag går ned i vikt. Sedan finns det en del andra saker som jag ska titta på som känns onödiga som kanske kan tas bort. Ska iaf sätta mig och räkna ekonomin imorgon, passar bra att fixa med det när jag ändå är vaken och tvättar 07.00 %-/ Söka jobb känns som en mycket bra idé och kommer att göra lite mer intensivt denna gången. Mamma måste jag informera om att jag måste söka jobb över hela landet för att akassan kräver det och att jag eventuellt måste flytta. Hon kommer inte att gilla det men vad ska jag göra? Kan ju inte vägra för då blir jag utan ersättning. Näe nog om detta tråkiga ämne nu.

Mita får sin smärtstillande medicin och hon verkar bli väääldigt trött av den för hon sover hela tiden. Jag gick till apoteket och köpte alsollösning och xylocainsalava att tvätta och smörja på tassarna, en tå speciellt har ändrat färg till röd så antagligen har blåsan spruckit på den och blivit till sår.Jag känner mig som den uslaste matte som finns, önskar att jag kunde byta med henne. Så ledsen som jag är för att jag orsakat min lilla bebis skada har jag inte vart på mycket länge. Min underbara lilla kattunge har fått gå igenom mycket jobbigt i sitt korta liv.

Mita klättrar i berg


Matte!!! Yava bet mig i tassarna!


Kaffet hålls under uppsikt noga


Matte!!! Tycker det rinner dåligt eller?


E de färdigt snaaart!!?


Ne lilla hjärtat du får vänta en stund till. *Mita suckar* Ok då!!!


De va de för nu. Bye!!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

JAg förstår dig....att det blir deprimerande.Hoppas du hittar nåt snart. Det är så att man kan inte hålla reda på dessa små nyfikan varelserna jämt. Men om du bara plåstrar om din lilla så blir hon nog nöjd.Men jag vet för jag har själv katt å har gjort sker som man får dåligt samvete för,men,,,så è livet. Ha dè så bra du kan.Kram.

2008-09-27 @ 18:03:37
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0