Första avtackningen kom idag

Idag fick jag min första avtackningsbukett, Leif som gick i pension i våras kom och gav mig den, på kortet stod det: Katarina Tack för allt gott till kaffet Leif; Jag blev så glad att jag fick tårar i ögonen. Visst e den vacker!!!
 
Hade soppa på jobbe idag, Spicy Thai kycklingsoppa, den var riktigt god, annars har det vart lugnt idag trots två beställningar på kaffe och macka.

Har haft ångest hela dagen men har inte känt av den sen jag kom hem vilket är skönt. Jag satte i gång direkt med att plocka fram plommonen från kylen med farhågor om att de skulle vara ruttna men förvånande nog så var de inte det, bara ett som hade möglat. Jag sköljde av dom och kärnade ur dom och kokade sen marmelad på dom.
2.5kg plommon att kärna ur.
Det konstiga på bilden är ett knyte med kärnorna i, skulle vara så stod det i receptet.
Här är min plommonmarmelad färdig. Jag ska sätta på tyg och scrappade etiketter men det orkade jag inte idag, visar bild på det senare. Det är roligt att dona lite i köket, tänkte att jag skulle få med mig någon ut i svampskogen så att jag får mig lite trattkantareller att torka. De är en jättebra krydda i såser och köttfärslimpa, kanske till och med köttbullar.


En av våra två Kerstin på jobbet ville ha receptet på en av tårtorna jag bjöd på när jag fyllde så jag satte mig och scrappade receptet till henne.


Jag missade mina punchinella och mina blad jag köpte på scrapmässan, här är de.


Ja, det var de för denna gången. Bye for now!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0