Scrappat Mitas tasspoints

I måndags började jag att räkna points igen efter en omväg och det går faktiskt lika bra som i början =) Dock så är jag inte så duktig med grönsaker men ska ta mig i kragen med dom med, har härlig färsk brysselkål i kylen som jag köpte härom dagen och wokgrönsaker i frysen så egentligen borde det inte vara några problem. Aja nya tag imorgon.

Mita verkar ibland ha ont och ibland inte, hon har sovit mycket, kanske för att slippa smärtan? Jag ska iaf hämta ut hennes smärtstillande imorgon och ge henne för att se om hon är mer vaken och rör på sig. Tassarna ser inget fina ut men det har inte blivit sår än och det känns skönt. Kan iaf säga att hon är väldigt duktig med tratten =) Försöker inte att få den av sig utan accepterar att den ska vara där. Hon fixar att ta sig in och ut i lådan och matskålen blir hennes egen då tratten går över hela =) Lite svårare är det med vattenskålen, där stoppar hon tratten i och blir dyngblöt på halsen när hon lyfter upp huvudet när hon druckit färdigt. Jag tar av henne tratten varje dag så hon får tvätta sig, annars tvättar hon sönder tratten tror jag *fniss*  Nu inatt så leker hon lite med bollbanan =)))

Igår kväll började jag med ett kort och gjorde det färdigt idag och här är det. Tyvärr återges inte färgerna korrekt, de är mkt skarpare i verkligheten.


På denna sidan ska jag skriva till vem det är.

Detaljbild av blomman på skrivsidan. Det är roligt att greja nu när jag vet att jag kan vara vaken lite längre utan att jag måste upp tidigt, jobbar alltid bäst på natten. Jag har blivit utmanad på scrappiz iom att jag utmanade först och jag fick utmaningen att skriva på ett annat lands språk och engelska eller amerikanska var inte tillåtet. Jag valde finska hihihi inte det första man tänker på kanske när man inte får använda engelska och det är just därför det är så roligt =))) Kommer givetvis att visa resultatet här sedan. jag är med i en firarswapp, där ska man skicka en present för max 50:- till personen som står på varje månad, totalt elva paket. Jag är lite i förväg med presentköp och har suttit och målat lite "kort" till de paketen. Vet inte om de uppskattas men jag tycker det är lite roligt att vara motvals och inte skicka scrappade kort, jag menar alla håller ju på med det. Det är lite som terapi att hålla på med kreativa saker för mig. Jag går in i ett avslappnat tillstånd och när jag är där så tänker jag väldigt bra och får ibland svar på frågor som ingen kan svara på åt mig. Ja det låter flummigt men då får det göra det. Hoppas det blir mycket scrappat i höst.

Har vart lat igen *suckar* Har inte diskat och inte plockat bort efter mig men jag får väl fixa det imorgon då mamma kanske kommer och vi ska hälsa på moster på sjukhuset. Hon blir arg på mig annars mamma. Måste till affären med och köpa kattsand och byta i lådan. Astrid jamade argt och högljutt för att matte inte har bytt men det går ju inte om man ingen sand har att byta med. Tror att det är dags att byta glasögon, har ett bra tag haft känningar av ögonen men nu det sista så har det vart mer, ingen rolig utgift men så tvungen. Kanske det kan vara så att ögonen har gått tillbaka? Det gjorde ju det när jag hade glasögon sist. Hoppas kan man ju alltid göra =)  Ja näe nu är klockan mycket igen så det får vara bra för denna gången. Bye for now!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej!!

Hoppas alt är bra med dig. Måste bara tala om att detta kortet såg jag i verkligheten i går......

Var...det får du klura ut själv,kan inte säga mer ;o)

Ha dè bra.

2008-09-27 @ 17:56:35
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0