Hitta ett jobb - hahaha!!!!!

Hur ska jag hitta ett jobb att trivas med nu som ändå ger mig en så pass bra lön att jag kan klara mig hyfsat på den, som inte är allt för stressigt och som jag som det är nu i min kropp klarar av? Jag vill gärna träna men gör jag det så får jag mer ont och måste vänta ett antal dagar innan jag kan träna igen. Ger det någon verkan att träna då undrar jag? Så som jag har det nu vill jag givetvis inte ha det men hur ska jag få ordning på det? Vill inte behöva äta en massa värktabletter dagarna i ända. Det tar på psyket att ha ont, jag blir lätt grinig i slutet på en dos innan jag kan ta nästa dos och med mitt explosiva humör innan så kan det bli någon stackare som befinner sig i närheten som får sig en släng av det. Jag försöker givetvis att hantera det men det är inte alla gånger det går att hålla tillbaka. Sitter lite i kläm här kan man lätt säga, för vilken arbetsgivare kan ta att jag blir sjukskriven efter ett par månader för att jag har så ont att jag inte kan jobba. H*n kommer ju fråga varför jag inget sa om det vid intervjun och då framstår jag som en lögnare och det vill h*n ju inte ha nån anställd. Blä vad jag hatar den delen av mitt liv.


Idag eller egentligen igår då klockan gått över midnatt så blev Mita sju månader =) Det lilla krypet jag hämtade i Falkenberg har blivit så stor och full i liv och bus =)  Här sitter hon på plattan vilket jag inte normalt låter henne göra för det kan vara farligt men hon satt så fint och kameran var i närheten att jag inte kunde låta bli att ta kortet men direkt sen så lyfte jag ner henne. Hon är så otroligt kelig och vill gärna vara där jag är om det inte gäller att jaga nån av de andra två fyrbeningarna för då är hon snabbt på tassarna och följer efter =) Mattes fläckiga lilla troll!!! Just precis nu (00:47) så ligger hon i knät och är så sovakelig att hon inte vet hur hon ska ligga hihihi!!!


Jag har sovit hela dagen idag, var riktigt skönt och tydligen behövligt för jag brukar inte somna så lätt i vanliga fall. Har en lätt förkylning i kroppen och så har det vart mycket att göra på jobbet hela veckan så kanske inte så konstigt. Kanske är det en omedveten stress som gör sig påmind, jag slutar ju mitt jobb på onsdag. Det blir inte roligt med tanke på att jag i akassans regler ligger på en ersättning på 70% av den lön jag hade för fyra år sedan på Ica. Jag hoppas att det jag får kommer att täcka alla utgifter och mat till katterna sen får väl jag gnaga på ramarna och dricka vatten.


Imorgon söndag ska jag äntligen hämta ut mitt paket på Ica, har köpt en speciell karda till katterna som ska ta bort mycket av den döda päls de fäller så att jag slipper dammsuga så himla mycket. Ska även fylla på grönsaksförrådet för det är obefintligt och jag behöver dom för att gå ned i vikt och må bra i magen. I måndags så hade jag gått upp 0,5 kg men jag har fått mens och så hade jag inte gjort nr 2 på flera dagar så det är nog inte så farligt och jag kämpar på så det ska nog försvinna fort igen. Nej nu räcker det för ikväll, ska glo tv och spela lite spel. Bye for now!!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Å vilken fin katt du har....

JAg har försökt att skicka kommentarer förut men det går inte,vad gör jag för fel???

Prövar en gång till nu........

2008-09-14 @ 11:59:24
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/
Postat av: ansol

Vilket härligt kort på katten på spisen. Och vilken massa härlig marmelad det blev. Vad bra att du tar ATC-platsen. Vi syns.

2008-09-14 @ 17:12:42
URL: http://ansol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0