-1,2kg =))) & Mita brände tassarna =(((

Hejsan hallå hallå hallå!!!!
Idag var det meningen att jag skulle till arbetsförmedlingen och skriva in mig men jag vaknade så sent innan Bizi skulle komma och dricka kaffe så jag hann inte dit. Det var roligt med lite sällskap =) Jag har ju munsår också och munsårsplåstren var slut så jag fick slänga mig på cykeln och köpa nya på apoteket. Jag stod och tittade på bedövningssalva och tänkte ska jag köpa en eller??? DET SKULLE JAG FÖR FAN HA GJORT MED VAD JAG VET NU!!!! När jag kom hem så fixade jag till en marinad som jag kletade på kycklinginnerfilér och stekte i ugnen. Plockade sedan fram för att fixa till presentswapp-presenter som jag har liggandes, ska fixa till kort till dom sen ska de på lådan. Jag blev hungrig och gick ut i köket och satte på pastavatten och gjorde en blandad sallad, la upp sallad, pasta och kyckling på tallriken och går in i varadagsrummet för att äta. Har bara hunnit få in en gaffel med pasta i munnen när jag hör hur det brakar till i köket. Lät som om det var vatten som rann ut på golvet. Helt plötsligt kommer Mita infarandes som en kanonkula nyss utskjuten, hon blev antagligen rädd av smällen tänkte jag och ställer ifrån mig tallriken för att gå t och titta vad som hade hänt. Kaffeburken låg på golvet med locken en meter ifrån MEN med innehållet i påsen, skönt de tänkte jag och ställer upp burken på dess plats brevid spisen när jag får se plattan och genast fattar...MIN LILLA UNDERBARA KATTUNGE HAR BRÄNT TASSARNA PÅ PLATTAN FÖR ATT JAG GLÖMDE MIG OCH INTE STÄLLDE EN GRYTA MED KALLT VATTEN PÅ DEN VARMA PLATTTAN SOM JAG BRUKAR GÖRA!!!! Jag får panik och rusar in till Mita som ligger kvar på den plats hon la sig när hon kom inrusandes. Jag försökte locka på henne med en vippa för att få tag på henne men hon ville inte komma. Jag såg hur hon inte ville stödja på ena framtassen. Jag gick fram och jag fick ta henne som tur var. Jag fick fatt i telefonen och ringde till vetten och frågade vad jag skulle göra. Skölja tassen i kallt vatten i 20 minuter och sedan krage på och så fick jag en tid vid 07.45 imorgon så att de får titta på tassarna. Mita skrek när jag tulla in hennes baktassar i en handduk för att hon inte skulle strimla mig medans vi stod under vattnet och hon skrek in emellan för att hon ville loss men hon var ändå hyfsat lugn så jag fick tassen rejält avkyld. Den ser itne fin ut, det är alldeles vitt på trampdynorna på höger fram och även lite på vänster fram, bak klarade sig tassarna helt och hållet. Jag tog på lite iskall aloeveragelé när hon sov, det kan ju knappast göra nån skada i alla fall. Nu har hon vart uppe och gått lite och det ser inte ut som att hon har ont men katter är ju sega och visar inget i första taget och har ätit och vart på lådan så jag har nog agerat fort och bra så att det inte är för allvarligt. Jag ska iaf se tll att få tillverkat ett skydd som jag kan lägga över hela spisen när jag har använt den i fortsättningen så att just denna olycka inte händer igen. Så liten och handfallen jag känner mig när sånt här händer, de kan ju inte prata så att vi förstår så att de kan tala om att det gör inte så farligt ont eller det gör jätteont matte. Ja, de va inget roligt såhär på kvällen.

Jag har faktiskt gjort ett kort som jag blev riktigt nöjd med =)))
Framsidan

Inuti

Baksidan

Ni som håller på med scrappboking och korttillverkning som ser bilderna får gärna skriva kommentarer och vad ni kanske skulle ha gjort i stället, tatt bort eller lagt till. Vill ha reaktioner så att jag kan lära mig att fixa fina kort fortare.

Idag var det ju vägningsdags igen och jag gjorde så och hade gått ner 1,2 kg sen förra måndagen vilket förvånade mig då jag har gått utanför kostprogrammet i två veckor. Totalt har det blivit 5.8kg =))) och det känns och det syns *stolt* Jag har gått på kostprogrammet idag igen och jag är fortfarande lika motiverad som jag var i början för mitt mål ligger fortfarande kvar och hägrar =))) Att jag inte har räknat de senaste 14 dagarna beror på att jag har vart spänd och uppstressad och haft mycket att göra och tänka på inför mitt jobbavslut som var en riktig pärs som ni kanske minns om ni läst tidigare inlägg. Japp de va de för denna gången. Bye foe now!!!

Kommentarer
Postat av: Ansol

Oj, stackars missen. Själva håller vi på att ge Ferguson nåt slags pencillin mot infektoin och öronscabb i örat 2ggr per dag i 14 dagar. Han bröjar bli rätt trött på det nu, även om det faktiskt går lättare att ge dropparna. Han stänger inte öronen lika kniphårt längre, har kanske insett att vi ger honom dropparna i alla fall. Ses vi i morgon?

2008-09-23 @ 12:17:31
URL: http://ansol.blogg.se/
Postat av: Ronja

du e duktig gummsan <3

2008-09-23 @ 15:28:54
URL: http://sweetlikehell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0