Ingen rubrikfantasi idag

Jag sov halva dagen igår och det gjorde att jag givetvis var vaken i natt då. Jag satt vid mitt scrapbord och skapade så lite nytta gjorde jag iaf. Lade mig runt 5-6 tiden och väcktes av Frida vid 10.30 tiden tror jag. Tur att hon väckte mig eftersom mamma skulle komma. Mamma kom och det blev lite diskution om vissa saker men när det väl var över så var det bra igen. Gjorde att jag fick lite huvudvärk plus att jag verkar bli förkyld med så just nu i skrivandes stund så känns livet allt annat än roligt men inte heelt dött. Fick ringt akassan med och rett ut hur mycket jag kommer att få per dag och att jag förhoppningsvis får pengar torsdag nästa vecka.

Jag har ju gått ner nånstans mellan fem och sex kilo, pendlar lite upp och ner men det får gå. Jag har mått riktigt bra av det och ska gå ner mer vilket jag bestämde när jag började i augusti. Sen jag då blev arbetslös så kan jag inte gå till viktväktarna  mer vilket är tråkigt men har de sista två veckorna kännt att jag vill starta igen. Igår så tänkte jag att jag skulle börja idag men det blev lite dumt för mamma hade med sig nybakade bullar och jag kunde inte motstå. Så jag startar i morgon istället. Jag vet inte hur många points jag ska äta nu och det är lite bökigt att äta vv-mat när man är fattig så jag ska bara helt enkelt låta bli allt socker, vitt mjöl och dra ner på fettet. Kakor, bullar och allt annat gott förpassar jag till en begränsad mängd på lördagen. Ska få till lite promenader och så har jag ju startat upp på sjukgymanstiken med. Ja, jag ska fixa bort lite mer vikt nu =))) och så säger jag att skulle jag missa nåt nån dag eller så så får det gå för man är inte mer än människa :-) Ja just det, jag ska skriva om detta i en annan blogg och vill ni kontrollera mig får ni kika in i den :-) Kommer tala om senare vad den heter och var den finns.

I lördags så pep mobilen och jag fick sms, jag kollade det och det var Jeanette som undrade om jag bjöd på en kopp thé. Jag blev jätteglad =))))) så givetvis gjorde jag det. De kom runt ½6 tiden och jag fick blommor, Rasmus hade köpt leksaker till katterna- gulledig Rasmus- och så hade de med sig härligt fikabröd =) Rasmus lekte med katterna, särskilt Mita, hela tiden de var här och hon var totalt slut när de gick. Hon lade sig direkt och sov heeela natten till sen morgon, vilket är ovanligt för henne. Jag hade det jättetrevligt =))) Tack!!! Jeanette & Rasmus för besöket! Nu får ni lite bilder igen.

Astrid tvättar Mita
Mita tvättar Astrid
Yava ligger under täcket i mattes säng.
Såhär ligger vi ofta och myser
Matte!!!! Jag får aldrig sova ifred för Mita! TA BORT HENNE!!!!
Mattes underbara lilla troll börjar bli stor!

 Å sista bilden på en familjemedlem som aldrig är med på bild vilket beror på att han inte gör så mycket väsen av sig.
Mysen

Kommentarer
Postat av: ansol

Oj, vad mycket fina bilder. Hinner inte läsa allt nu, är på väg i säng, men jag har skapat en ny ATC-tråd på scrappiz, vinter. Du är väl med?

2008-10-20 @ 23:15:23
URL: http://ansol.blogg.se/
Postat av: Jeanette

TAck ska DU ha!!!

Rasmus fråga när vi kom ut i bilen...När ska vi hälsa på nästa gång? ;o) Han tyckte missarna va så kuliga. I morron ska jag till Näl på mammografi.HAr inte varit där sen jag fick beskedet sist,så det kommer säkert lite kännslor när jag kommer dit.

Blir ingen scrapping för mig i morron,heller Ska till Bengtsfors,de ska bestämma detta med skolorna som vi håller på att protestera mot.

Ha dè nu så bra du kan.

Vi hörs.

Många kramar

2008-10-21 @ 21:02:15
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0