Mita e ju fortfarande liten jue =) å lite annat

På begäran eller kanske mer en undran om jag skulle blogga igår eller i natt så gör jag det nu =) Lillan/Ronja =)
Jag har nu i natten fått till en panelgardin som är helt sydd, den andra är delvis sydd och delvis nålad men de hänger båda uppe med en kappa som inte är gjort nåt alls med. Känndes lite konstigt att inte ha nån kappa så jag slängde upp tyget som de va, får köpa mera röd tråd idag när jag är på Torp med Martina & Sofia. Ska se på Djurmagasinet om de kan ha nån lagom dyr kattleksak som jag kan införskaffa och roa mina tre <3 med, de har lite långtråkigt stackarna. Mita som faktiskt fortfarande är kattunge behöver mer aktivering, hon blir nio månader den 1:a december nu.
 Mattes bus!!! =) <3 Det är lätt att glömma bort att hon e liten ännu när hon har blivit så stor, hon är inte långt bakom Astrid som i veckan vägdes in på 5kg =) Oj nu tappade jag den röda tråden....eller men vänta....den va ju slut jue *fniss* Iaf, Martina & Sofia ska med hem sen så jag måste gå upp om bara några timmar så att jag hinner städa undan all bråte och dammsuga så att de kan sitta i soffan utan att de får med sig en extra katt hem i form av katthår. Tar i lite de e inte så farligt men det behöver dammsugas iaf. Just nu i skrivandes stund så ska det bli roligt att få plocka fram ljusstakarna och adventspynta. Det har tagit lång tid för mig att komma i julstämning i år, i normala fall så börjar den redan i slutet på augusti, början på september och sitter i tills en vecka efter nyårsafton då allt åker bort. Det ska bli roligt som sagt.

Jag har jobbat åtta dagar på dagiset och jag tycker det är så kul =) Jag har tagit en massa bilder på barnen när de är ute och leker men tyvärr får jag inte visa dom då jag har tystnadsplikt. Jag funderar på att om jag jobbar länge där så ska jag göra som en liten bok om vart och ett av barnen med de foton jag tagit på dom och ge till föräldrarna så att de får se lite vad deras barn gör på dagis när de jobbar.  Jag har fått sån pysselinspiration sen jag började jobba med barnen, jag har hittat färgläggningsbilder som jag ska ta med nästa gång jag jobbar, de e riktigt roliga =) Själv ska jag göra mig en saltdeg att göra ljuslyktor till badrummet, har letat å letat efter passande men inte hittat några så varför inte göra dom själv =) Sockermålning hade jag tänkt prova på med =) man kokar upp 1dl vatten med 2 dl socker, sen så penslar man på lösningen på ett papper och sedan droppar man vattenfärg på så ska det sprida sig i vackra mönster av sig själv. jag har en massa roliga pyssel i mitt huvud som jag ska skriva ner så att jag inte glömmer dom så att jag kan pyssla när jag har tråkigt nån regning dag.

Här kommer en egobild som jag gillar mer och mer för varje gång jag tittar på den.
 

Nu kom Yava å hoppade upp i knät på mig vilket betyder att de e dags att gå och lägga sig =) Så Natti Natti!!!

Kommentarer
Postat av: Ronja

ja den bilden är ju fin jue <3 snygging

2008-11-30 @ 11:55:20
URL: http://sweetlikehell.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Gulligt kort på Mita.

Kortet på dig è jättefint.

Vad alla è duktiga å pysslar,,,,jag har då tappat stinget helt. Men det har varit mycke nu,sen è jag så trött när jag kommer hem från jobbet.Men det ska väl bli bättre får jag hoppas.

Ha dè så bra. Nu è de läggdax här.

Kramizz.

2008-11-30 @ 22:48:12
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0