Motstridig kaffesump

6/11
Jag har motstridiga känslor. Jag fick en utskällning eller kan inte kalla det det heller men den fick mig att inse att jag har kommit bort från mig själv. Jag har ramlat in, ner i en slags spiral i mina egna påkallde offertankar och dragits allt längre ner. Jag vill inte påstå att jag nu har stoppat spiralen, kanske mer bromsat upp den så att den går långsammare. Jag har varit frånvarande i drömmar om framtiden och i gamla historier och att komma ifrån det vet jag inte om det är svårt och kommer att ta tid eller är lätt och kommer att gå fort. Det enda jag kan göra är att ta en dag i taget och göra det bästa av den.

Lite av vad som har lagts på hyllan av mig själv.
Jag har alltid skjutit upp saker men att som nu skjuta upp det till i absolut sista stund handlade det aldrig om.
Jag har alltid fått saker gjorda och då tills de är helt färdiga och jag var nöjd, nu så kan det ta flera veckor kanske månader innan det blir gjort och oftast halvdant. Mina speglar tex, de ska ju upp på väggen är meningen men de står fortfarande i sin förpackning i garderoben. Det har iofs hänt att jag har fixat saker ordentligt och då känt mig riktigt nöjd men känslan har varit kortvarig.
Jag har alltid varit lat, alltid gillat sitta i soffan och glo på tv, ligga i sängen och läsa en bok men ändå inte. Jag har alltid hållt i gång på något sätt men nu så är ju minsta lilla promenad tråkigt och jobbigt jue, både psykiskt och fysiskt. Jag har en kondition, jag menar alla har ju en kondition, vissa väldigt bra andra hyfsat ok, jag vet bara inte vad jag ska kalla min hahaha!!! Kylskåpssträckakondotion kanske hihihi!!!
Jag har alltid sen jag flyttade till stan umgåtts med folk fram till 2004. Då hände något som jag inte ångrar MEN det kunde ha skett på ett bättre sätt och jag önskar att jag hade klarlagt lite mer utifrån min synpunkt. Tyvärr så plågar detta mig dagligdags och tar energi  i från mig och jag vill göra något åt det men för det så krävs ett otroligt mod och en styrka som jag förmodligen har, undrar bara varför jag inget gör? Det där blev en konstig mening och jag får inte till den bättre.

7/11


Fick hastigt avsluta dessa tankarna så jag låter det stå som det är men vill iaf säga att det känns skönt att jag har vaknat till lite =)


7/11

Igår fick jag hastigt och lustigt gå till affären för att posta ett brev till min mor som är hos moster, hon hade missat en sak när hon åkte hemifrån och jag har likdan så då fixade vi det postledes och det kom fram idag =))) Jag var dock tvungen att bli lite irriterad på ICApersonalen, för jag ville ha en såndär blå lapp att klistra på men hon vägrade ge mig en för det var bara till utrikesbrev. Förr fick man alltid dom utan att man ens frågade efter dom.Kan jag få en blå klisterlapp!!! Hon gick och hämtade en å fulkomligen kastade den på mig, jag tog den lugnt å stilla, slickade på frimärket och skulle precis trycka dit den blå lappen när hon säger snäsigt: A å så vill jag ha pengarna med. 56+9902=)()=/"`=?"#(?!"#/?)!#/? tänkte jag men jag sa bara: du ska inte vara otrevlig mot kunderna å hon svarar emot mig att du ska inte vara otrevlig heller. Jag gick in å handlade lite å så hem igen. Satte mig vi mitt bord och började greja lite med papper jag färgat själv med hjälp av te, kaffesump, teblad och kanel. Klädde om en anteckningsbok med pappret och ska sen dekorera den med andra papper och så. Martina undrade om hon fick komma och dricka kaffe idag medans hon väntade på sin syster å det fick hon givetvis. Hade tänkt mig upp lite tidigare än vanligt och städa undan lite men jag sov som en stock. Mamma väckte mig med telefonen för att tala om att paktet kommit fram. Hoppade eller va ljög där hahaha!!! jag fick lyfta benen ur sängen med händerna, lyfta upp överkroppen med armarna och sedan skjussa mig upp från sängen med armarna till stående. Hade så ont i ryggen att jag skrek för varje steg jag tog, katterna tittade på mig och funderade vad jag höll på med. Jag fick i mig piller å medans de började att verka så fick jag slängt ihop en rulltårta och ställt i ordning disken på bänken under svåra plågor. Jag fick på kaffebryggaren och gjort några mackor som jag fick äta i ryggläge. Vid tvåtiden så kom Martina och då hade det lättat betydligt så jag kunde röra mig lite normalt å kunde sätta på kaffe. När hon hade gått så satte jag mig och fixade till en duk till jul, klippte bort fransarna på även denna duken och så sydde jag på en spets i ett nafs...nämen va jag ljuger idag hihihi!!! ne den tog flera timmar att sy på för jag fick inte till hörnena med vikningen hur jag skulle göra där men till slut så gick det och duken belv så söt. Fick lite shabby chikstil över sig hihihi!!! Eller tror du det Martina??? ;-) Fick iaf blodad tand så jag ska göra likadant med fler dukar men inte ikväll. Ikväll har jag helt plötsligt fått klia Yava på magen *störtförvånadmin* Minsta lilla man ens har nuddat magen på henne så har hon huggt efter mig men nu så låg hon i soffan och kag kliade henne lite där hon brukar gilla det och plötsligt vänder hon upp magen och tittar uppfordrande på mig; KLIA! så jag fick ju göra det hihihi!!! Så roligt att hon kommer sig mer å mer, känns som att hon litar fullständigt på mig nu, mitt lilla spöke, mattes ena älskling, Yavisen!!!! Natti!


Kommentarer
Postat av: Martina

Tack för kaffet idag! Alltid lika trevligt att ses en stund!

Så duken blev shabbychic? Jag är helt övertygad om att det blev MINST lika bra som shabbychic (men troligen ännu bättre)! ;)

2008-11-08 @ 02:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0