Frostig tomte spetsmössa

Igår var jag och mamma och hälsade på min dagmamma jag hade när jag var yngre tillika mammas kusin. VI fick kaffe och massa gott att tugga på till =) Vi pratade lite gamla minnen som jag komihåg det var roligt. Det visade sig att hon hade en tomte som min gammelfarmor hade fått som ung flicka och såhär ser den ut.




Irene som hon heter har som hobby att sy lappteknik som även min mamma gör och jag visste att hon har en massa band och spetsar å så å jag bad att få köpa men NEJ det fick jag inte utan det får du, jag vill inte ha betalt. Det känns ju lite jobbigt när man får så mycket fint när man själv för det på tal för det är inte min mening att tigga. Jag funderar på att göra lite scrappade kort och skicka till henne som tack. Iaf här e bilder på det jag fick.








Visst e dom underbara =)))
Givetvis så tog jag även kort på min gamla dagmamma och även hennes man.




Ja, jag har ju fått en skitsnygg å varm å go handstickad mössa av mamma, fotar senare, å jag bara älskar den =))) Här har det vart minus ända fram till idag så jag fick till denna bilden med.


Ja, annars händer inte mycket, ska fira in nya året här hos mamma då det blir bökigt för mamma å ligga på soffan å sova då hon har så ont som hon har nu. Blir lika lugnt då som julafton va å de e sååå skönt. Missarna å vovven funkar så bra ihop nu att vi inte kollar vart vovven e hela tiden längre å jag är så förvånad hur bra det går =))) Näe lite mat i magen nu så blir det tvsoffläge sen, stickar kanske lite åxå.

  Tack!!! för alla fina kommentarer jag har fått Kram på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0