Sjuka funderingar

När man ligger sjuk såhär i sängen så blir det en massa funderingar...inget konstigt i det...mina funderingar e nog inte annorlunda än andras heller...just nu så slår det mig hur lyckligt lottad jag är som kan vara hemma när jag är sjuk. Ligga och kurera mig i sängen med dator i knät, tv i sovrummet och gott kaffe i muggen OCH faktiskt får pengar för det med. Ja, inte idag då då det är första sjukdagen och den e karens men sen. Rätt som det är så kommer det en katt upphoppandes i sängen och vill kela, hur lyxigt e inte de då? =) Då jag hostar kraftigt vill inte Yava ligga hos mig i sängen men vill gärna vara där jag e, så jag fixade en mysig liggplats till henne.

 (Blir lite hoppigt här men skriver som tankarna kommer)

I lördags när jag gick hem från Creativica så kom jag att tänka på att jag faktiskt borde jobba med "pyssel"...det e ju det enda jag vill göra ändå dagarna i ända. Scrapbooking, sticka, sy, måla, blommor (hur passar blommor in i pyssel?), inredning (nej de syns kanske inte här hemma men hade jag haft råd HADE det SYNTS) Ja, så jag har funderat på hur jag ska kunna göra detta...neeeej jag ingen lösning på det ännu men tankar finns runt det.

Jag har ingen fjärris till tv:n här i sovrummet så sätter jag på en kanal så får den gå och det blir en massa program jag inte skulle valt att titta på men som faktiskt e intressanta så det är nåt bra med att vara sjuk med...eller???

Vi, min familj, firar jul utan julklappar i år med, varför byta saker som vi inte har råd med och känna dåligt samvete för men i min fantasivärld och drömjul så tänker jag skriva en önskelista för att stilla mina värsta julkänslor.

Min önskelista

Soda streem
Prenumration på O´Magasine
Nya kläder i massor m. personal shopper (inkluderar allt man bär på kroppen)
Silent setter scrapverktyg, å en massa annat scraprelaterat
Parfym
Klocka
Årskort på gym
Hudvårdsprodukter

Sen en massa mer som jag inte kommer på just nu =P

Visst jag kan önska mig ett jobb, ny lägenhet osv men det är ju inget man kan köpa typ. Drömmen med de "sakerna" är då en trea så att jag kan ha ett hobbyrum där det kan vara rörigt utan att det gör något, bara att stänga dörren om röran. Jobb, där får jag klura ett tag till...vill kunna ta Yava till vetten och få utrett vad det är för fel på henne. Måste ringa idag och prata om utsättning av kortisonet på henne, vet bara inte hur det kommer att gå då??? Kommer hon att klia ihjäl sig? För det finns inte ett öre att ta henne till vetten för och jag kan inte ta det på kredit för det ska ju betalas tillbaka det med till slut. Tänk om man kunde vinna lite pengar....*drömmermigbortattjagvunnit5miljoner* *betalar av mina, mammas och brorsans skulder, tar körkort på intesivutbildning, köper bil, köper mig en stor fin lägenhet, gör ett kattkonto och så givetvis gör jag ett sparande så jag har att leva på vid pensionen. Kommer nog att resa lite med då jag inte vart längre än London på skolresa i nian.*

Jag har funderat på att bygga en slags labyrint till missarna med flyttbara hinder så att de får tänka lite på hur de ska kunna ta sig ut när de gått in. Göra några hål försmå så att de får vända tillbaka osv...lägga godis på några ställen så att de belönas när de klurat sig dit. Det ska vara tak på den så de inte kan hoppa över väggarna såklart.

Har pratat maaaassa scrappyssel med Bizi på msn =)))) Sååå underbart att få göra de med nån som är lika frälst som jag =)))) Jag har pysslat lite i helgen, kika in på http://scraptivarina.blogg.se/ 

När posten kom så fick jag ett erbjudande från facket om att ha ett kreditkort hos dom. Mina tankar blir då såhär....såååå många som går på det när de har dåligt med pengar och sätter sig i skiten, tänker att de kan jag betala sen. Jo visst de går väl bara man KAN betala det sen, det lockar mig inte det minsta. Joo, jag har skulder på kredit, erkänner, men har nu slutat använda dom sen senaste "inköpet". Igår kollade jag över mina konton och fick en glad överraskning, det var inte så mycket som jag trodde det skulle vara =) Bra va!!!! Det gjorde mig lite mindre rädd för "fogden" hahaha!!! Jag kan lova er att den dagen de skulderna är borta så ska jag klippa korten och avsluta kontona, har ju kollat på lyxfällan ;-) E det så att jag vill köpa något så får jag helt enkelt spara till det, tycker mig ha lärt mig läxan tillräckligt nu =D Öppen om min ekonomi??? Ja den kan man väl googla sig till säkert så de spelar inte mig nån roll, dessutom så talar jag ju inte om några siffror. Nej, nu har jag funderat färdigt och ska sticka på min gröna sjal en stund. Bye!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0