Tänkvärt

Detta skrev jag den 2 december 2008


Tacksamhet glöms bort

När man sitter vaken såhär i natten så funderar man mycket. Här är några av mina funderingar.



Emellanåt så försöker jag titta på mitt hem med "nya ögon", alltså som om det är någon som inte vart här förut och tittar runt. Då inser jag att jag faktiskt är lyckligt lottat =) Jag har tak över huvudet, det är varmt och torrt och alldeles lagom hyra, jo visst kunde den vart lägre men det rår ju inte jag över riktigt. Jag har det mysigt tycker jag, kanske lite tomt på väggarna, inte något jag har prioriterat då jag inte vetat vad jag har velat ha. För inte så länge sen så köpte jag speglar på IKEA som jag ska sätta upp med hjälp av min pappa, det kommer att göra hela vardagsrummet =) Jag har en fin dator framför mig, det är lyxigt tycker jag =) Jag har möbler som är bekväma, en lagom ny tv och den duger fint fastän den är en tjock-tv =) Det står en ny digitalbox och en dvdspelare under tjock-tv:n =) lyxigt värre =) Det jag vill få fram är att jag blir lite hemmablind och tycker att det är tråkigt här men vem är jag att klaga? Det finns de som inte har ett hem. Jag har tre underbara katter =) jag har min älskade mamma och några få kompisar. Jag får pengar (faktiskt inte så att jag kan "överleva" månaden ut) från akassan till hyra, el och lite annat. Jag är tacksam för allt detta MEN glömmer av att jag har det bra, önskar att jag på något sätt kunde komma ihåg det lite oftare. Det var min fundering denna natten. Nu ska jag ta hostmedicin, en macka och sedan lägga mig.



Tack! för din tid, lämna gärna en kommentar =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Kloka ord från en klok tjej. Sådär borde man tänka oftare. Massor med kramar till dig :)

2009-05-24 @ 09:54:33
URL: http://mizzenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0