Sparat dinkelbröd & dvd i terrakottakoppen *fnissar*

Jag måste bara berömma mig själv lite, jag har trots riktigt usel ekonomi kunnat lägga av pengar till hockeyresan i december och till Yves Rocherräkningen =) Det är inga stora summor men det hjälper till så att det inte blir så himla mycket på en gång när det väl ska betalas. Nej, jag hade inte kunnat ta de pengarna till årets Summercamp då den kostar minst det tredubbla av vad jag har lagt undan Micke, hur mycket jag än hade velat. Jag ska nu under morgonen för att förhoppningsvis dryga ut kassan lite lägga upp några saker på Tradera. Bara för att vara på säkra sidan så ska jag gå till Nordea och kolla så pengarna har hamnat rätt.

Nu har jag fått en nedtrappningsplan på mina tabletter av läkaren, hon var riktigt positiv idag den kossan. Tyckte det va jättebra att jag har gått ner i vikt. Klart som fan att det är =) 18.5 kg på elva (11) veckor avrundat så blir det 1.7kg i veckan =))) Ja dutti!!! *klapparmigsjälvpåaxeln* Jo, jag har all rätt att vara kaxig i den frågan iom att jag inte kunde drömma om att jag skulle klara av att gå ner nånsin. Jag har fortfarande svårt att förstå vad det är jag har gjort, hajjar till varje gång jag går förbi spegeln och ser hur smal och fin jag är =) och när jag tänkte efter så är det inte konstigt att det är svårt att ta in eftersom min hjärna under 21 års tid har sett en tjock Catarina i spegeln och nu helt plötsligt ser jag en smal Rina. Kommer det att 21 år igen innan jag känner igen mig i spegeln? *S*

I måndags kom Bizi och hälsade på =) Jag fick en present av henne, snälla underbara Elisabet! När jag va ut och hälsade på dom så hämtades jag i Rotviksbro där en krukhandlare hade sommaraffär. Jag blev helt kär i en stoor terrakottakopp med fat men jag hade givetvis inte råd med den då. En sån fick jag av Bizi, bild finns men ligger i kameran än så den får jag visa senare. Den e såå underbar, katternas ätblomma huserar i den nu och faktiskt så äter Mita på den mer än när den stod i fönstret =) Så att det inte blir fel, det är en ampellilja å de är ju ätvänliga för missar =)

Idag ska jag även undersöka vad ett wordprogram kan kosta. Jag har inte det i min dator och det fattas mig när jag ska skriva mitt CV, det är mycket lättare att skriva i word. Kanske någon känner sig generös och lånar mig sitt wordprogram *läggerhuvetpåsneålersött*  Laga cykelns slangar eller mer kolla om de e hela så att jag kan använda den ska jag nog göra idag med. Sen blir det nog att jag bakar bröd, dinkelbröd ska det bli, det är bättre än annat vitt bröd som jag iofs inte åt förut heller. Det är väl det som ska avverkas idag aom är nyttiggöromål.

I måndags så startade jag upp min motion, kört 30 min på min trappmaskin mån å tis å måndag blev det även lite styrkeövningar. Hittade en träningsdvd på Tradera nästan gratis, övningarna på den ska stärka den sk muskelkorsetten vilket jag behöver. Rygg och mage alltså =)

Neej, nu är det för varmt att skriva mer, datorn blir glohet i värmen. Ses kanske ikväll igen med bilder.

Drick ordentligt!!!!
Kraaam!!!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Lgh: 212:- (Hela helgen)

Mat: 100:-

Tåg: 214:-



Kommer verkligen sakna dig ska du veta. Inte samma utan vår gemensamma humor på kvällarna :)

Kramar om

2009-07-01 @ 21:09:12
URL: http://tomten.bloggagratis.se
Postat av: Martina

Strunta i word, skaffa ett Open Office istället! Fungerar i princip exakt likadant som word, är helt kompatibelt med words och är fullständigt gratis!

2009-07-04 @ 12:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0