Tattoomässa till helgen =)))

Idag när jag kom till jobbet så gick jag in på kontoret (där jag inte får vara) och satte mig och tittade i en bok om decoupage eftersom bussen jag åker är inne så tidigt. När klockan var 12:25 så hörde jag en kollegas röst utanför säga: Emma är sjuk. Ok tänkte jag men det kommer säkert någon vikarie till mig. Näe!!! Utan jag skulle vara ensam med barnen. Tur i oturen så var det bara sju barn jag skulle hämta från skolan. Emma börjar tidigare än mig och brukar duka till mellanmålet men det blev det ju inget av nu utan det fick jag göra med hjälp av barnen. När vi precis skulle sätta oss ringde chefen och sa att Mimmi kommer om bara nån sekund uppför trappan till dig. *puh* Skönt! Visst, jag hade klarat av barnen själv men det är en slags säkerhet att ha en till med sig. Barnen lekte lugnt och fint hela tiden och städade bra efter sig. Kollega kommer å börjar rya om hur här ser ut nu får ni städa!!!! Mimmi kunde inte hålla tyst, ut kom med ett tonfall som klart och tydligt talade om vad hon tyckte om det hela: Vi håller på!!! Där hade vi haft det lugnt å skönt hela tiden och höll på att städa å så kommer hon å gapar å skriker. Ja, jag kan inte annat säga än att det är bra rörigt på det stället. Ja, jag borde väl inte sitta å skriva ut det men jag måste få det ur mig utan att belasta någon.

Astrid har sett så raggig ut att jag tog och badade henne idag, hon gillade det inte och hoppade ur badkaret några gånger men jag tyckte det gick riktigt bra ändå. Nu jagar hon sin lilla svarta skrammelråtta här =) mattes sezzi. Efter det har jag skrivit min tidrapport som jag slarvat med och gjort egna rapporter som jag ska fylla i varje dag när jag slutat. Då slipper jag sitta som jag gjort ikväll och fundera på HUR jobbade jag DEN dagen??? Så har jag fått ytterligare ett anställningsbevis och arbetsgivarintyg som jag har kopierat och ska skicka in till akassan så att jag får de stackars korvörena som kan bli. Det är inget annat än besvär med akassan.

Vet ni, trots det ni nyss har läst (om ni fortfarande läser) så har dagen idag vart riktigt bra =) Ska till helgen gå på Tattoo-Meltdown i Trollhättan =))) med Anna, ska bli så roligt. Ska ta mig en kopp kaffe och en liten macka innan jag lägger mig, kan inte sova på tom mage.

Ha en skön morgondag!!!!

Kram!!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Spara du den slanten till något roligt... Kram :D

2009-02-25 @ 21:10:05
URL: http://tomten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0