Adventsmys & fika bilder

I veckan va jag ju och fikade med Sandra arbetskamrat och hennes dotter, här kommer bilderna. Jag har fått lov av Sandra att visa bilden på lilla söta Isabella.

Lejas Café





Lilla söta Isabella


Igår var jag hem till mamma och hjälpte henne att adventspynta =) Klippte till tyg till panelgardiner som mamma sedan sydde och jag hängde upp. Mamma är nyopererad med ny knäled så hon klarar inte riktigt av att klättra på stege som ni kanske förstår. Det blev mysigt med gardinerna och ljusstaken i v.rumsfönstret =) och tro det eller ej men mamma har svarta panelgardiner :-0 Förra året när jag skaffade svart adventsstjärna så undrade hon om jag inte var riktigt riktig men när hon fick se den så var det ju inte så galet som hon trodde och nu så har hon svarta gardiner *fnissar* Jag påpekade det och då sneglade hon på mig och sa; men de e snyggt och det är ju rött mönster på dom; och flinade =) Hela familjen åt lunch ihop =) det var ett tag sedan det hände men det var riktigt mysigt =) Härlig hemkokad köttsoppa! Sist satte jag upp en ljusslinga runt ytterdörren och på avstånd i mörkret så såg det jättefin ut.
Jag fick låna med mig två ljusslingor hem, en med färgade yttepyttlampor och den gjorde jag såhär med.


Lite svårt att få till skenet som det är i verkligeheten men på ett ungefär i alla fall. Den andra har jag inte satt upp än måste fundera lite på var den ska vara någonstans.
Sedan har jag fixat till en lykta av min egen ljusslinga, tog en glasvas och satte ett rött bananpapper runt och det blev såhär.


I min adventsljusstake har jag satt i några av de egenhändigt stöpta ljusen som jag har kvar från sista ljusstöpningen. De är lite olika i höjden men det är det som är charmen med handstöpta ljus =)


Har lagt på min underbara julduk i lappteknik som min goa mamma har gjort till mig.


Här kan man se att ett av tygerna har silvermönster.


Har hängt upp en stjärna i v.rumsfönstret och ställt den svarta i köksfönstret och imorgon ska jag hänga upp den sista i sovrummet så att det blir mer mysigt där med.

I torsdags så var jag med yava till veterinären för att kolla upp hennes klåda. Det tog blodprov och hujujuj vad hon fräste, morrade och skrek :-0 Bet mig i tummen genom munkorgen gjorde hon med det lilla spöket =S Min lilla goa Yava, inte trodde jag att hon hade ett sådant humör :-0 Hennes värden var i alla fall fina så hon fick en kortisonspruta och order om strikt JWBdiet. Jag ska hålla koll på hur fort hon blir bättre och har telefontid om två, tre veckor så hoppas jag att hon ska bli bättre här nu. Ett par bilder blev det.

I väntrummet


I undersökningsrummet Yava: Det luktar någonting här matte!!!

Yava: Här luktar det också någonting matte!!!

Yava: Matte!!!! Vad gör hon med mig? Matte: Hon lyssnar på ditt hjärta!


Gick och handlade och nu unnade jag mig faktiskt en Amelia Jul, lite yberlyxigt godis och choklad, tyckte att jag var värd det efter allt vändande på var enda krona den senaste tiden.


Har ni orkat ända hit; Tack för uppmärksamheten =) Kram!!!
Ps! Gärna någon liten kommentar. Ds!


Kommentarer
Postat av: ChoQlat

Vilket otroligt fint fikaställe! Var finns det?

2009-11-29 @ 19:26:09
URL: http://www.choqlat.se
Postat av: Micke

Orkade och njöt verkligen av varenda bild :)

Hoppas du fick en riktigt mysig Lucia. Kram

2009-12-13 @ 22:13:51
URL: http://tomten.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0