Skön försommar dag på Börsås

Idag vaknade jag runt ½ nio, niotiden och tog lite piller och la mig vid datorn. Kollade runt bland bloggarna jag följer, mina olika scrapsajter/forum och kunde efter den rundan lägga till en ny blogg att följa. Facebook givetvis men jag har svårt för att lära mig den sajten ordentligt, hittar nästan inte till Cambridge"klubben" (lr vad heter det?) så det blir mest att jag gör några sådana där quiz och loggar ut. Någon som kan komma med tips? När jag var färdig med det så var det dags för frukost, när det var avklarat så ringde jag Bizi och hörde mig för vad de skulle göra under dagen och om jag fick komma och hälsa på. De skulle inte göra något mer än att grilla så jag var välkommen och jag hade en sån skööön dag ute hos dom i Börsås =))) Luugnt å stilla, fåglarna kvittrade, solen sken och syrenerna mättade luften med sin underbara doft =))) Först så blev det en massa kattgos såklart =) sedan satt vi solen och tjötade. Jag fick av mig tröjjan och satt i bara bh:n  :-O lite tidigt för att vara mig men det var så skönt i solen så jag kunde inte låta bli. Bizi och Tim åt sin grillade mat (som givetvis luktade ljuvligt) och strax efter det kom husse och matte till hunden Japp som de passade. När de hade åkt så gick vi ned till vattnet och Tim hade med sig sitt kastspö och lyckades faktiskt få en makrill =) Det blåste lite mer där nere och vattnet kluckade så skön så jag blev lite sömnig. Strax efter fisken kommit upp så gick vi tillbaka till stugan/huset för det var dags att åka hem för mig. Jag tiggde till mig en hel bukett med syrener till vardagsrumsbordet =) luktar ljuvligt där inne nu. Väl hemma la jag mig ett bad, fixade fötterna, rakade benen och skrubbade hela mig med skrubbvantarna. Satte inpackning i håret (som fortfarande sitter i) la ansiktsmask och blandade ihop en skvätt av en hudlotion med en annan och hällde olivolja i och smörjde in hela mig =) Mjuk om en persika är jag nu ;-) Fötterna smörjde jag med fotsalva och olivolja och satte sedan plastpåsar på och strumpor utan på. Fötterna blir otroligt mjuka när jag gör så. När jag gick omkring så prasslade det och katterna blev livrädda och sprang undan som skållade råttor hihihi!!! Har efter det uppfriskande badet äntligen fått lagt in tvätten som legat på sovrumsgolvet i tre veckor typ. Jajaja, jag tycker bara det är så tråkigt att lägga in tvätten där den ska vara för jag har kläderna överallt. Bäddat rent har jag med gjort, vill inte ligga i smutsiga lakan när jag e så ren å skön =))) Nej detta för räcka, har svammlat färdigt. Vi hörs kanske imorgon igen. Natti!!!

Kommentarer
Postat av: Ronja

sötnosen min.. me miss u <3

2009-05-24 @ 12:16:16
URL: http://sweetlikehell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0