Mors dag

Idag är det ju Mors dag och jag skulle åka och hälsa på mamma. Jag hade börjat på ett kort när jag va hos Anna men jag va inte nöjd med det så när jag hade vaknat till ordentligt så slängde jag ihop ett nytt.


Tvättade håret och gjorde mig färdig att åka. Bar ner kattburarna och spände fast dom på kärran och gick till bussen. Vilken jävla buss, den skakade så infernaliskt att Mita i sin bur skakade hela hon och gjorde att hon till slut kräktes lilla gumman. De andra två skakade inte lika mycket så de kräktes inte men de jamade desto mer. Jag gick av i centrum och gick sista biten så vi skulle slippa skakandet och få frisk luft, sköönt!!! Hemma hos mor klev allihop ur burarna som om inget hade hänt, som om de var hemma tom Yava som är livrädd för Boss här hemma. De nosade runt och kollade läget en stund sedan la de sig. Vi har haft en mycket sköön dag hos mor, Mita och Astrid gick selepromenad runt huset men Yava ville inte. När det var dags att åka hem så började jag med Mita och försökte stoppa in henne i samma bar som hon åkte i, stretade emot som värsta tiger första gången, andra gången stretade hon emot som värsta lejon så jag gav upp. Tog Astrid där hon låg och hon gick villigt in, lurade fram Mita med vippan (den gåår inte att motstå) och stoppade in henne i Astrids bur och det gick bra. Höll på huuur länge som helst innan Yava kom fram och jag kunde stoppa henne i Mitaburen, sen körde mamma hem oss. Missarna fick lite blötmat nu och jag fick min mat äntligen. Har huvudvärk, antagligen av att ha vart i solen utan solglasögon men tatt piller så de ska nog gå över snart. Jepp, de va våran mors dag.

Syns det på denna bilden?


God natt!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men du!!!!!! Herregud vilken skillnad! Jag sitter med munnen som ett O nu. Vad duktig du har varit och det är så himla roligt att det har gått bra. På tisdag gör jag mina sista skolgrejjer så efter det (när man äntligen har lite fritid igen) ska jag komma och kika IRL. kram på dig

2009-06-01 @ 06:19:29
URL: http://mizzenn.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Men jisses......vad duktig du vart,syns ju jättemycke. Hoppas du mår bra?!!

TAck för utmaningen,ska svara så fort jag hinner.

Ha de så bra//kram Jeanette

2009-06-07 @ 18:48:25
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0