Vaccineringsägg

Hua vilken dag! Jag har ingen aning om vad jag har gjort på jobbet idag mer än stått å tittat på barnen som lekte ute och lyssnat på kollegan som pratat i ett. Har inte en blek om vad jag har sagt ja och nej till men det märks väl på torsdag.

Idag efter jobbet kom Bizi och körde mig och alla katterna till veterinären för vaccination. Ja av Astrid och Yava, Mita fick följa med för hon ville promt in i buren å då kunde jag inte annat än att låta henne följa med. Hon var först ut ur buren och hoppade omkring och kollade in undersökningsrummet från tak till golv. de andra två smög ur buren, Astrid hoppade ner på golvet och Yava lade sig på bordet och låg så snällt där tills hon va klar och hoppade sen ner när det var Astrids tur. Astrid däremot va ingen snäll missa, hon jammorrade och fräste och försökte hugga en livrädd vetten i handen så hon fick fick sticka henne igen då hon inte fick in allt på en gång. Ska en vett vara så rädd? Nu är det gjort iaf och vi behöver inte komma dit på tre år om inget annat händer. Tror det var ett smart drag att ta med Mita, för nu luktade alla tre likadant när de kom hem. De liggar alla utslagna och sover, tog tydligen på krafterna att vara till doktorn =)))

Sen följde Bizi med hem och vi fikade, hade köpt pistagelängd och två negerbollar ( jaaa! jag vågar skriva så). Vi började med pistagelängden och när vi ätit varsin bit där så tog jag den lilla negerbollen för att vara artig mot min gäst. Skulle jag inte ha gjort, för i den stora negerbollen hittade Bizi ett GUMMIBAND!!!! Va pinsamt! Fast det va ju inte jag som hade gjort dom men känns ju dumt ändå. Ska gå dit på torsdag och berätta vad som hänt så att de kollar ordentligt när de bakar nästa omgång.

Jag har gjort första lagret på mitt gipsägg nu ikväll =) Ska bli roligt att se hur det blir när det blir färdigt =) Hur kul som helst att kladda med gipset =))) Ska vara tre lager så jag får kladda i dagarna tre då det måste bränna/härda torrt.

Nej dags för sängen nu så att jag orkar upp till hårklippning, arbetsförmedling och tvättstuga imorgon.

Tack för alla fina kommentarer jag får =))) Det är så roligt när det ligger i inkorgen och jag får ila till bloggen och läsa dom. Tack!!!

Natti!

Ps! Vad gillar ni min nya design av bloggen? Ds!

Kommentarer
Postat av: Anna

Blä vad äckligt med gummiband i. Det påminner mig om när jag och Fredrik för några år sedan köpte såna där cocostoppar för ett kalas. Dagen efter kalaset åt vi de två sista och min var fylld av något som både smakade, luktade och såg ut som hundskit. Sen dess kan jag inte äta såna mer :P

Bloggdesignen var jättefin, jag äääälskar ju turkost så färgvalet var jättesnyggt :)



Kram

2009-03-18 @ 06:10:32
URL: http://mizzenn.blogg.se/
Postat av: Bizi

asg kan inte glömma gummibandet, men tur att det itne var nått annat, en nagel eller så för DET hade vart vidrigt asg

Tack för igår!!!

Kram

2009-03-18 @ 11:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0