Morfar begravd nu

Det var nära att jag stannade hemma från jobbet idag, vaknade med värk i hela kroppen och trots att jag sov länge så var jag trött så trött. Skönt att man va ganska i ordning så jag slapp duscha. Åt några mackor, tog piller och fixade en av lådorna till missarna sen gick jag till bussen. Det gick bra på morfars begravning igår, jag hade inte reagerat innan så det blev ganska ledsamt i kyrkan. Det hela började med ett musikstycke med fågelkvitter i och det var sååå vackert och lugnand. Massor med fina blommor förståss, vi tio barnbarn lade 100:- till en krans. Efteråt så åkte vi till Ödeborgs församlingshem och åt smörgåstårta som min äldsta moster hade gjort. Undrar hur mamma mår idag? Har inte kunnat ringa från jobbet då jag vet att hon är vaken för det har vart några konflikter mellan några av barnen som vi var tvungna att ha koll på. Sedan vet jag att mamma sover till fram på eftermiddagen så när jag kom hem så kunde jag inte ringa då heller och nu vet jag inte om hon kan vara vaken. Får ringa imorgon när jag har vaknat.

Jag har äntligen fått bort disken som stått och retat mig och det känns så skönt. Tvättat med har jag också gjort, jackan fick åka med denna gången för den var bra insvettad då jag har använt den i jobbet. Ska ta resten av saker som ska göra i helgen men jag ska kolla om inte Anna kanske vill komma hit och gå på loppis med mig på lördag. Jag behöver ha fler glasskålar till missarna som de äter mat på och det är perfekt att köpa det på loppis =) Kanske tar en sväng till Torp med. Kanske jag ska höra med Martina & Sofia om de vill komma med, ja det ska jag göra =)

Några bilder från blomstergärden

Här vilar nu mormor och morfar tillsammans.

Sov gott!!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Oj va mycke blommor,fint!!!

2009-03-14 @ 21:17:42
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0