Migrän, till akuten-Nordens Ark

Sen jag skrev sist så har det hänt en del. I måndags så var jag på Nordens Ark med fd jobbet på konferens som jag inte hade med att göra men jag var ändå inbjuden. Efter lunchen så fick vi en guidad tur runt i parken och det var heeelt fantastiskt!!!! Vi hade ett gråmulet väder vilket resulterade i att vi fick se alla djuren framme =) Mest imponerade vargen och amurtigern på mig men de andra kattdjuren var fantastiska med. Jag hade givetvis glömt kameran hemma...trodde jag...den låg i min ryggsäck hela dagen och jag var till och med ner i den och tog tabletter men såg den inte. Jag blev sååå frusterad när jag upptäckte det hemma. Tisdagen avlöpte som vanligt, inget utöver det vanliga. Onsdagen däremot var heelt annorlunda, sista dagen på jobbet =( Jag blev avtackad vid tvåkaffet med lite tal, en limmerick, blommor och en massa dyra presenter och pengar. Jag kommer lägga upp bilder på alltihop senare. Jag var helt förstörd, alla satt och tittade BARA PÅ MIG, jag skakade och höll krampaktigt i mitt förkläde för jag visste inte var jag skulle göra av mina händer annars. Jag grät när jag tackade för presenterna och när jag talade om att jag egentligen inte vill sluta. Fy bubblan vilken pers det var. Jag hade tidigare på dagen funderat på att åka till Högsäter och scrappa men jag var helt slut när jag kom hem. Jag försökte att installera min skrivare som var en av mina presenter men det gick inte så jag tog tabletter och la mig i soffan för att titta på tv:n, yeah right! Somnade som en stock, vaknade till vid 20.30 men somnade om direkt. Vid 04.05 vaknade jag till igen med dunkande huvudvärk, gick på toa och upptäckte munsårsblåsor, fick på munsårsplåster, vilket jag är tacksam för att jag hade hemma och gick och la mig igen. Klockan 12.00 vaknade jag med migrän, kallsvettningar och illamående. Fick mig till bageriet för lite mjölk och en fralla men jag mådde illa bara jag tänkte på kaffe och mackan bara växte i munnen, spydde galla. Jag lade mig för att vila men jag klarade inte av det så jag chansade och ringde Robert/Hickok och han kom och körde mig till akuten. Där fick jag ligga till halv fem innan läkare kom, som tur var så dåsade jag till två gånger så det gjorde att det hade lättat lite innan jag fick imigran. Vid tio över fem kom mamma och då kom de även för att kolla att tabletten hade hjälpt. Mamma plockade av mig nålen och sedan åkte vi hem. Jag blev satt i fåtöljen uppallad och mamma berodrade mig att inte säga ett ljud och så städade hon av min lägenhet på det värsta. Diskade, plockade undan och dammsög. Vi åkte och handlade mat och åt macka med köttbullar och rödbetssallad sedan åkte mamma hem. JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!!!!! JAG ÄLSKAR HENNE ÖVER ALLT ANNAT PÅ JORDEN!!!!  Tidigare i veckan så blev brorsan påkörd i "baken" på lastbilen, han fick inga skador, sen körde hon min moster till sjukhuset för gallan. Allt detta orkar hon med trots att hon själv är sjuk och egentligen inte orkar med så mycket men så var hon sämre igår också, min lilla älskade mamma!!!! Ja, det var vad jag hade för stunden. Bye for now!

Kommentarer
Postat av: Ronja

lilla gumman min <3

2008-09-20 @ 20:33:45
URL: http://sweetlikehell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0