Nattvaken igen

Då jag har sovit på eftermiddagen så har jag vart vaken under natten. Nu ligger jag i sängen med laptoppen i knät och kikar lite på tv:n, Antikdeckarna. Det är inget program jag följer men hamnar jag på den kanalen när det är så tittar jag för det är lite roligt med alla konstiga människor som samlar på konstiga saker, dyra och fula, snygga och billiga. Skönhet ligger i betraktarens öga vilket ibland är tur hihihi!!! Katterna har dock sovit så de är pigga och håller på och busar nu. Mita tittar fram bakom skärmen emellanåt och det ser så roligt ut. Under natten så har jag vart sugen på cola light (inget tjat om att de e farligt med sötningsmedel, jag väljer själv vad jag håller i mig och inte) och nu suger det efter Snickers :-P Tur att det inte finns nån affär i närheten som är öppen nu (07.20). Jag funderar på att köpa ett paket jäst och baka bröd idag, limpan jag köpte är snart slut så jag behöver bröd och så gillar jag jue att baka. E lite sugen på att baka kakor med, såg ett recept i Allas som jag skulle vilja testa. När jag såg det receptet så tänkte jag; Det kan jag ta med till jobbet nej det kan jag jue inte alls *suck* Det är svårt att komma ur de tankarna. Jag känner mig olaglig när jag går hemma, de andra gångerna har det bara vart skönt att slippa jobba i början men denna gången känns det fel. Det hänger nog ihop med att jag inte vet hur jag kommer klara mig på min akassa. Idag måste jag skriva och skicka iväg en jobbansökan så att jag talat sanning inför arbetsförmedlingen, det är inte det roligaste jag gör så jag drar gärna ut på till sista stund. Det blir mycket funderingar när man sitter såhär och det är inte lättsamt, inte i någon riktning men jag ska inte skriva om det nu. Om alls. Ja jag skriver om en del jobbiga saker men det som verkligen tar mig hårdast har jag inget nämnt om och för tillfället så kännr jag att jag inte kommer att göra det heller. Över till annat. Ligger och kikar på en ask som står på scrapbordet. Den skulle bli en perfekt presentask om jag altrar (det heter så inom scrapbooking när man dekorerar saker som askar, burkar å så) den. Mmm...får se om jag börjar på den idag. Tvätta i eftermiddag med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0