Nöjd med min dag =)))

Nu är jag nöjd med mig själv och allt jag har gjort idag eller igår om man ska va petig för det är över midnatt. Så skönt att det är ordning på det mesta så nu ska det bara dammsugas, dammas och skuras golv. Det är även skönt att ha allt det gjort när Mita är nyopererad på måndag så att det är lugn och ro runt henne. Har provat ut en kroppsstrumpa till henne ifall hon skulle slicka på såret och stygnen, hon gillade det inte alls men matte bestämmer så det så. Hon är helt otrolig den lilla donnan *himlarmedögonen* Hade precis lagt disken i blöt och jag har alltid det varmaste vattnet eftersom jag har diskhandskar. Jag gick in i vardagsrummet för att kolla efter något när jag hör hur det klonkar i diskhon. Då har donnan hoppat upp på bänken och trillat i det varma vattnet med en sidans tassar. FIck snabbt tag i henne och skulle torka henne. Hon pep som en liten stucken, fattar ju inte att jag hjälper henne. Det verkar som det gick bra för hon visar inga tecken på att hon har ont. Jag fick nippran när jag skulle lägga på en duk på soffbordet, DE E JU SNART FRANSAR PÅ VARENDA DUK NU FÖR TIDEN!!!! Jag fick fatt i sysaxen och klippte bort dom och fållade duken HEPP!!! som ny =)))) Har flera såna dukar som ligger risigt till hihihi!!!


FIck lönespecen idag och blev glatt överraskad =) Fick 3000:- mer denna månaden och det trots en karensdag Wiiiehooo!!! Vill åka till IKEA men jag får ingen som kör =(  Smsade pappa men han har nog inte sett meddelandet ännu så jag får som om det blir av i helgen.

Lillan ringde idag =))) Va såå skööönt att höra hennes röst, saknar henne massor!!! Jag skulle ha ringt upp henne men jag va så bra i gång med röjningen att jag ville passa på när jag hade ångan uppe så det blir en annan dag. Lilla hjärtat mitt!!! Har fixat in ett kort på oss i en ram och det blev hur fint som helst =))) Jag ska fixa en såndär amerikansk fotovägg och då hamnar det fotot där.

Näe nu har jag gnagt i mig knäcket så då avslutar jag här. Bye for now!


Kommentarer
Postat av: ansol

Hej Katarina!

Katterna är vanliga bondkatter (tror vi) Eftersom mamma katt kom hit och la sina ungar på vår loge i fjol sommar så vet vi inte. Vi vet inte heller varifrån mamman kommer, bara att hon la ungar här året före också, vilka det inte gick så bra för. (hittade dem döda fram på hösten) Så ifjol bestämde vi oss för att ta hand om dem.

Hanen heter Ferguson efter traktorn grålle eftersom han är grå, och Frida fick ha ett namn som började på samma bokstav. Vår förra katt hette Ruth efter att först ha hetat "den röda" i några månader. Också en kattunge vi hittade på logen för 18 år sedan nu och samma sak med ej tillvaratagna syskon.

Kommer du upp till oss något i höst? Vi drar igång nästa onsdag.

2008-08-27 @ 20:19:52
URL: http://ansol.blogg.se/
Postat av: ronja

du är underbar <3

2008-08-31 @ 14:54:15
URL: http://sweetlikehell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0